About me

Ralf Vorderbrück wurde in Bremen geboren. Schon in jungen Jahren begeisterte er sich für die Photographie, die Natur und das Reisen.

Nach einer Ausbildung in der Druckindustrie und den Besuch der Fachoberschule für Gestaltung zog er nach London, wo er eine Ausbildung und ein Studium der Photographie absolvierte.

Als Photojournalist reiste er durch Europa und vervollständigte sein Fachwissen in den Bereichen Natur, Reisephotographie und dem Photojournalismus.
Neben der Photographie unterrichtet er als Dozent für Photographie.

________________________

Ralf Vorderbrück was born in Bremen. From an early age he was passionate about photography, nature and traveling.

After training in the printing industry and attending the College of Design, he moved to London, where he completed a training and study of photography.

As a photojournalist he traveled through Europe and completed his expertise in the fields of nature, travel photography and photojournalism.
In addition to photography, he teaches as a lecturer in photography.